background-03.jpg
2003

program

foto/video z tisku

1.11.
Ponížení a uražení (podle F.M.Dostojevského)
Režie: Frank Castorf

18.11., 19:00 hod., Schaubühne am Lehniner Platz Berlín
Nora Henrik Ibsen
Režie: Thomas Ostermeier
Veletržní palác

„Thomas Ostermeier hledá ve své inscenaci dnešní Noru. Nora se u něho halí do modelů od Prady a do mlčení, zmítá se mezi dobrem a bezbožností, uprostřed právě zakoupeného designového nábytku posunuje aupairkou, ctiteli, dětmi a těžkou vinou tak dlouho sem a tam, až se všechno automaticky zhroutí: Barbie kouše.“ Tato sugestivní zkratka charakterizuje „Noru“ režiséra, který pražské publikum zaujal už svými inscenacemi Mayenburgovy „Tváře v ohni“ a „Disco Pigs“ Endy Walshe v roce 1999.

19.11., 19:00 hod. Hermann Beil
Imitátor hlasů Thomas Bernhard
Divadlo Komedie

21.11., 19:00 hod. Hermann Beil
Wittgensteinův synovec Thomas Bernhard
Divadlo Komedie

Se značným zpožděním, ale přece jen – a to nakonec v míře možná nečekané – pronikl nesnadno uchopitelný rakouský dramatik a spisovatel na česká jeviště a do českých vydavatelství. Jeho hry vymykající se všem konvencím vešly do repertoáru českých i rakouských a německých divadel. Jeho originální, často autobiograficky zabarvené prózy najdeme už několik let na pultech knihkupectví. Ze dvou takových originálních prozaických textů bude číst ve dvou večerech Hermann Beil, těsně spjatý s Bernhardovým dílem i jako dramaturg průkopnických Peymannových inscenací.

20.11., 19:00 hod. Thalia Theater Hamburk
Úklady a láska Friedrich Schiller
Režie: Michael Thalheimer
Veletržní palác

Patos – provokace – emocionalita, hesla, jimiž lze postihnout hru i její inscenaci. Jde tu o lásku a víru, o intriku a smrt. Luisa, prostá měšťanská dívka, miluje Ferdinanda, prezidentova syna. A on miluje ji. Všechno jako by se však spiklo proti nim. Vedou strašlivý zápas – o svou víru v lásku, o Boha, o sebe. Sakralizace lásky v dnešním dezorientovaném hledání smyslu lidské existence, svatořečení profánního – Schillerova hra i dnes osvědčuje neslábnoucí brizanci.

22. 11., 19:00 hod. Münchner Kammerspiele Mnichov
Othello W. Shakespeare
Režie: Luk Perceval (režisér slavné inscenace Schlachten!/Do krve!)
Veletržní palác
Nevhodné pro mládež do 16 let

Jedna z nejslavnějších a nejhranějších Shakespearových tragédií byla po staletí vnímána a interpretována jak drama chorobné a ničivé žárlivosti. Moderní divadlo odkrývá ovšem v díle nové a dosud netušené vrstvy a významy. To je i případ mnichovské inscenace belgického režiséra Luka Percevala a herce Thomase Thiemeho. Oba se do paměti pražských diváků hluboce zapsali svou účastí na projektu „Do krve!“ (Schlachten!).

23. 11., 19:00 hod. Bayerisches Staatsschauspiel Mnichov
Cherubíni Werner Fritsch
Režie:Elmar Goerden
Divadlo Komedie

Werner Fritsch postavil do středu svého románu „Cherubíni“ figuru starého, udřeného čeledína Vencla, chudáka s dětskou duší a apokalyptickým pohledem na svět. Po několika letech dal Fritsch Venclovu vyprávění, jež vyvolává obraz celého uplynulého století, podobu dramatického monologu.

25. 11. a 26.11., 20:00 hod. HaDivadlo Brno (Výherce ceny MAX)
Top dogs Urs Widmer
Režie: Jiří Pokorný
Divadlo Archa

Skupinová terapie v exkluzivní firmě zabývající se „outplacementem“. Zprostředkovatelna práce, vizážisté, psychologická poradna. Někdejší špičkoví manažeři se snaží pochopit, že dostali výpověď. Hra objevená pro české publikum v druhém ročníku festivalu (1997).

27. a 28. 11., 19:00 hod. Theater Basel Basilej
Třicetdevětdevadesát Fredieric Beigbeder
Režie: Robert Lehninger
Divadlo Disk

Prezentace nových výrobků v rámci semináře podle nejnovějších marketingových výzkumů.

28. a 29.11., 19:00 hod. schauspielhannover Hannover
Mamma Medea Tom Lanoye (podle Apollonia Rhodského a Euripida)
Režie: Sebastian Nübling
Divadlo na Vinohradech

Medea – vášnivá milenka, manželka, cizinka, kněžka, čarodějnice, vražedkyně vlastních dětí, mstitelka. Mýtus starý 2400 let a přece stále živý. V pojetí belgického autora Toma Lanoye, autora proslulého projektu „Do krve!“ a v inscenaci jednoho z nejzajímavějších německých režisérů se přibližuje současným poměrům – vypráví o zápasu kultur, xenofobii, manželské válce, stinných stránkách globalizace, hledání kulturní identity, o moderních formách kolonizace…