Nejbližší program festivalu

Milí diváci, již 30. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka se blíží do cíle. Zveme Vás na závěrečné představení: 


Čtvrtek 11. 12., 19.00

Láios / Laios
SchauSpielHaus Hamburg          
ve Stavovském divadle

  VSTUPENKY  

         


Foto: © Monika Rittershaus / Fabian Schellhorn (SchauSpielHaus Hamburg, LAIOS)

main-laiosfoto-7607.jpg

DREIßIG – 30. festival

Vážení diváci a přátelé festivalu,
díky vaší přízni a zájmu o moderní evropské divadlo slaví letos Pražský divadelní festival německého jazyka svůj jubilejní 30. ročník! 
A protože věříme, že vám náš festival přináší podporu, naději a útěchu již třicet let a v dnešní době je to více než potřebné, zvolili jsme letošní mottem jednoduché, ale hluboké slovo „TROST" – útěcha. 

30. ročník festivalu probíhal od 15. listopadu do 11. prosince. Děkujeme všem divákům, hostujícím i hostitelským divadlům, všem partnerům, dodavatelům, kolegům i celému týmu, že jste jej prožili s námi!

Přejme vám hezký adventní čas a těšíme se na viděnou při 31. ročníku!

 

main-web1920x1080-thf25-7549.png

Cena Josefa Balvína 2025 pro Jihočeské divadlo

S radostí si dovolujeme oznámit, že nová jury festivalové Ceny Josefa Balvína pro nejlepší českou inscenaci německojazyčného textu v uplynulé sezóně, složená ze spolupracovníků platformy Podhoubí, již vyhlásila letošního laueráta. Ze třech desítek kandidátů vybrala tři nejlepší a následně byla ve spolupráci s festivalem jako vítězná zvolena inscenace z Jihočeského divadla SMĚŠNÁ TEMNOTA v režii Martiny Schlegelové.
Srdečně blahopřejeme do Českých Budějovic a vítězná inscenace byla oficiálně vyhlášena a uvedena v rámci 30. ročníku festivalu v Divadle Komedie.

Nominované inscenace a vyjádření poroty Ceny Josefa Balvína k dispozici ke stažení ZDE.

Podhoubí připravilo podcast věnovaný Ceně Josefa Balvína, ve kterém porota sdílí své postupy a myšlenky při své volbě. Podcast si můžete poslechnout zde – PODCAST PODHOUBÍ.

 

main-1920gal173945352624-7445.jpg

Open Call 2025

Na čtvrtý festivalový Open Call se přihlásilo celkem 40 produkcí. Všem jejich tvůrkyním a tvůrcům srdečně děkujeme za zájem a účast a věříme, že se s nimi budeme setkávat i v dalších letech. Výběr laureáta nebyl jednoduchý a probíhal v několika kolech.

Do užšího výběru byly nominovány tyto inscenace:

Richard III. / Drei Society
podle jedné scény Williama Shakespeara
Režie: Victor Osterloh
Mozarteum Salzburg

Sandmann
podle: GPT/ETA Hoffmann
Režie: Tristan Linder
Hochschule für Musik und Theater Hamburg

Bavarokratie
Režie: Paula Schlagbauer
Otto Falckenberg Schule München

Mumie v ledovci, Láska / Gletschermumie, Liebe
Režie: Lea Marlen Balzer
Hochschule für Musik und Theater Hamburg

Slečna Elsa / Fräulein Else
podle a proti Arthurovi Schnitzlerovi
Režie: Julia Gudi
Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Frankfurt am Main

Hodit ručník do ringu / Das Handtuch werfen
Režie: Alexander Klessinger
Hochschule für Musik und Theater Hamburg

Dysphoria City
Režie: Calixto María Schmutter
Mozarteum Salzburg

I SAW NOTHING GOOD SO I LEFT
Režie: Emma Scharff
Akademie für Darstellende Kunst Baden-Württemberg

Laureát 2025

Yakamoz
Vytvořili a hrají: Ali Kandaş & Onur Kurtulmuş
Hochschule der Künste Bern

Srdečně blahopřejme vítězné inscenaci, kterou jsme uvedli v Divadle DISK.

Foto: © Ben Zurbriggen

main-hkbwinterprojekte250090-7535.jpg

Záštity nad 30. ročníkem festivalu

30. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka se koná pod záštitou prezidenta České republiky pana Petra Pavla, ministra kultury pana Mgr. Martina Baxy a primátora hl. m. Prahy pana doc. MUDr. Bohuslava Svobody, CSc. Děkujeme!

   

Dokument České televize DREIßIG

Třicet let Pražského divadelního festivalu německého jazyka v dokumentu Aleše Kisila.

Za třicet let trvání festivalu se v Praze představila špička německých herců, režisérů či ansámblů. Koexistence českého a německého divadla má u nás silnou tradici zejména od 19. století. Ta byla však přetržena po druhé světové válce a za tu dobu se obě divadelní kultury značně proměnily. Tematicky, stylově, ale i organizačně. V čem pro nás může být současné německé divadlo inspirací a jak se pravidelná možnost setkávání s tím nejlepším, co se na německy mluvících jevištích urodilo, projevilo v českém divadle?

Ohlédnutí za 29. ročníkem

Připomínka 29. ročníku festivalu s mottem nichts ist ok ve videosestřihu Míši | VideoLover. Těšíme se na viděnou při letošním jubilejním 30. ročníku!